אינטליגנציה תנועתית

הליכה בראש מורם - Walk for Life

התוכית מאפשרת:

 

  • להפעיל את כל חלקי הגוף בקואורדינציה הרמונית, יעילה ומהנה
  • לבנות יציבה המשכית העמידה ללחץ הקפיצי המוגבר של הליכה דינמית
  • לרכוש קיצורי דרך כדי להגן על בטיחות המפרקים הפגיעים בתנועה טבעית

 

קורס ההליכה בראש מורם, Walk for Life הוא חגיגה של קצב, אימפקט, קואורדינציה, קיצורי דרך ליציבה אופטימאלית, למידה בעקבות מתכונות התנעה קדומות בטבע, והמון אויר צח בצבעי הטבע.

 

בקואורדינציה הרמונית, יעילה ומהנה השימוש במקלות הליכה אינו משרת את שיווי משקל בלבד, אלא גם משקם את התפקוד המקורי של הזרוע, כמו בהליכה קדומה על ארבע. 

היד ההודפת את האדמה, באמצעות המקל, מפיקה את הכוח הקפיצי, העובר דרך הכתף והשכמה אל חוליות הגב העליון, ומשקם את גמישות האזור הנוקשה והמקובע. המקלות מאפשרים לזרועות ולגב העליון לקחת חלק מעומס הגוף, ומשחררים את מפרקי הירך והגב התחתון מנטייתם להדחס. זוהי הקלה משמעותית להליכה ולהבראת הקוורדינציה שלהגוף. 

השימוש במקלות מעצים את תנופת הצעידה באופן העולה בהרבה על מה שהרגליים בלבד יכולות להפיק.

אכילה בריאה ותנועה - בדרך טבעית

אם ברצונך ליהנות ממה שהנך אוהב/ת לאכול וגם לבנות את האיתות הפנימי שאומר לך מתי די לך, ולחדול אז מן האכילה העודפת ללא כל מאמץ - זו סדנא בשבילך.

 

אכילה מודעת: המשחק הפנימי של הלעיסה מספקת אסטרטגיה כדי לשחזר את התחושה המקורית שבה כל יצור חי החיי בטבע יודע לזהות את האות האומר מה תומך בחיים, מה לאכול ומתי להפסיק.
ידע פנימי זה הופר על ידי השפע של המזון והקצב החפוז של חיי התרבות. 
כמו כל הרגל תנועה, הסגנון האישי של הלעיסה עשוי להתקבע כדפוס מכאני המעוגן במחוות, אופני התנועה וגישות התייחסות. ההרגל התנועתי מחזק את ההתמכרות ואת איבוד השליטה באכילה.

 

החדשות הטובות הן שאת אופן הפעלת תנועות הגוף לא קשה לשנות. אפשר ללמוד להשתמש בגוף בדרכים אחרות ולהפר את עריצות ההרגל ללא התנגדות. במקום ללכת בדרך הקשה של משמעת ולהתעמת ישירות עם הצורך החיוני של האורגניזם להשיג מזון למחייתו, אפשר ע"י הקשבה להפעלת תנועת הגוף בזמן האמת של הלעיסה ולאכול בהנאה ובסיכוי לזהות את אות השובע וליישם את המסר שלו בקלות ספונטאנית. 
ההתנסות בהפעלה מונחית של אופציות לא שגרתיות בדינאמיקת האכילה מציעה הזדמנות ייחודית להינתק מן ההיבט המכשיל של ההרגל ולהחזיר את האמון במצפן הפנימי שחבוי בכל אדם היודע לנווט אותו לאכילה מאוזנת תומכת בטובת החיים.

 

בסדנה ייחודית זו לומדים:

  • תהליכי תנועה שישפרו את סגנון האכילה והתנועתיות הכללית של הגוף.
  • לגלות את האות השובע המקורי.
  • לתאם את שפת הגוף המשקפת את החיוניות התומכת באורגניזם.
  • לעורר את האופטימיזם הביולוגית ולשדרג את הדימוי העצמי.

 

המשוואה שנושאת את המסר היא:

 

אנחנו יכולים להפחית את מסת הגוף על ידי:

  • הפחתת כמות המזון.
  • האטת המהירות האכילה.
  • הגדלת ההנאה בזמן האכילה.
  • בואו לסעוד איתנו וכל אחד יוכל ללמוד איך להשיג את גוף חלומותיו...

Bones for Life - התוכנית לחיזוק עצם ויציבה נכונה

תוכנית המבוססת על הלמידה הסומאטית של שיטת פלדנקרייז, שמה לה כמטרה לשפר את מסת העצם תוך הליכה דינאמית וקפיצית, שהן בעצם המניע הטבעי לחיזוק העצם.

 

צעידה ריתמית מלאת חיים מצליחה להחדיר דם, נושא המזון והחמצן, אל תוך הרקמה המוצקה של העצם, ומספקת לה את חומר הבנייה לצמיחה של תאים חדשים בתוך העצם.

 

קואורדינציה הרמונית של התנועה, ביציבה מאופסת היטב, חיונית לעמידה בלחץ הקפיצי של ההליכה הדינאמית והיא המניע הטבעי להמרצת חיזוק העצם.

 

מחקרי השוואה הראו שנשים באפריקה הנושאות משא על ראשן, תוך הליכה ריתמית ללא מאמץ, מחוסנות הרבה יותר משבירת עצמות (ביחס של 100:1) מנשים במערב, למרות שצפיפות העצם באפריקה ירודה מזו שבמערב. המעניין הוא, שאותן הנשים נושאות משקל על ראשם וגבם, לפעמים עד שליש ויותר ממשקל גופם, למרחקים ארוכים, מבלי שפעימות ליבם ונשימתן ישתנו.

 

Bones for Life מתייחסת למרכיב התפקודי של המיומנות התנועתית המעורב בעמידות העצם של נושאות המשא על הראש, ומציעה סדרת תהליכי תנועה לשכלול הקואורדינציה הגופנית. הדגש הוא על פיתוח יציבה עומסת משקל המסוגלת לעמוד בבטחה בפעימות קפיציות עתירות כוח, העשויות לעורר את חיזוק העצם וגמישותה.

 

עקרון מנחה בתהליכי הלמידה הוא תיאום של אינטגרציה הרמונית בין כל חלקי הגוף, כאפיון מרכזי של כל אורגניזם הפועל כהלכה. היכולת העצמית לשכלל את איכות התנועה מושגת דרך התנסות הדרגתית של תהליכים שונים ההולכים ומשתכללים ככול שהתוכנית מתפתחת.

 

מתכונות התנועה בתכנית לקוחות ממודלים קדמונים של התנעה בטבע, שיעילותם הוכחה דרך מיליוני שנות ברירת אבולוציה.

השיקול העליון בתכנית הוא המחויבות לבטיחותו של כל פרט, והרגישות לקצב התקדמות אישי לכל אדם.

התכנית משתמשת באמצעים פשוטים להגברת כוח התנגדות מבוקר ללחץ, כמו: הדיפת קיר, רצועת בד כרתמה, משקולות ועוד.

 

מדידות אובייקטיביות ממוחשבות על צפיפות העצם של משתתפי התכנית הראו במקרים רבים שיפור משמעותי.

 

התוכנית נלמדת בקבוצות וחוגים של אחת לשבוע, ברחבי הארץ ובעולם כולו.

פתרונות

פתרונות לשיפור הכושר התנועתי בכל גיל, התוכנית החדשה של ד"ר אלון, נלמדת אף היא בכל העולם, מונה אחד עשר נושאים – מאה ועשרים תהליכים.

הגישה של אלון לתוכנית פתרונות קצת שונה מקודמותיה משום שכאן יש לפרט כלים והזדמנות לטפל בעצמו. על כן הדרישה ללמידה מעמיקה ומפורטת יותר, בקבוצות עבודה, כתיבה והנחיה ואף צפייה מבוקרת בתהליכים בהנחיית אלון בעצמה.

הנושאים הם: כפות רגליים, ברכיים, מפרקי ירכיים, גב תחתון, רצפת אגן, עורף, כתפיים זרועות ושכמות, יציבה, ,שיווי משקלכריעה, פנים.

לכל אחד עשרה תהליכים פרט לגב תחתון, עם עשרים.

 

בדרך מעמיקה וחוויתית הולכים ונרקמים אחד אחרי השני הנושאים מכף רגל ועד ראש, עם הצעות לשיפור איכות החיים. התוצאות נראות די מהר, כמעט אחרי כל תהליך מורגש שיפור, שינוי, הקלה. יחד עם זאת, יש צורך לחזור על התהליך, לגוון עם אחר, להתמיד, כדי להגיע לתוצאה מספקת וקבועה, המאפשרת חזרה לשגרת חיים איכותיים ונוחים, ללא מאמץ, מגבלה או כאב.                                                                                                                                                                                                                                                                             

הכלים הנרכשים מהתוכנית הם מגוונים, עשירים, יצירתיים וקלים לביצוע, כך שכל אדם יכול ללמוד ולהפיק ממנה תועלת.

התוכניות של אינטליגנציה תנועתית  מאת ד"ר רותי אלון הם חוויה של תנועה ולמידה יוצאי דופן באיכות שלהם, בהדברות בלתי פוסקת עם המוח באמצאות התנועה הם הופכים את התוכנית  לחגיגה לגוף ולנשמה.

Chairs

באה לתת מענה לאותם האנשים שמחפשים לשפר את מסת העצם, אך עדיין לא מסוגלים להגיע או לקום מהרצפה.​

קיבוץ חניתה​

052-3749563​